פקקים בכביש, ביוב שלא מנקז בצורה טובה את מי הגשמים, או אפילו רעשים מחוץ לבית – קיימים הרבה מטרדים שונים שיכולים להפריע לשגרת החיים שלנו. אחד המטרדים המשמעותיים ביותר בתקופה הנוכחית, שמסב לאדם הרבה נזק בדרכים שונות, הוא מטרד היונים. הציפורים הללו אוהבות מאוד לפלוש אל האזורים בהם גרים בני האדם, כשבין הנזקים המרכזיים ביותר שהן משאירות נמנות הכינים. הנה מה שצריך לדעת על כיני יונים.

קרציוני יונים CANVA

יונים - מטרד משמעותי

מאז שהאדם התחיל להתיישב בצורה עירונית, היונים הפכו לאחד המטרדים הגדולים ביותר שלו. יונה היא ציפור שאוהבת להישאר כמה שיותר קרוב על הקרקע מצד אחד, כשמהצד השני היא מתעופפת לגבהים נמוכים עד בינוניים. העובדות האלו הופכות את הסביבה העירונית, הכוללת בניינים או בתים פרטיים, לסביבה האהובה ביותר על היונה.

אפשר למצוא יונים על אדן החלון, על הסורגים של החלונות, במרפסות, על מעקה המרפסת, על גגות וגם בתוך מסתור הכביסה. היונים נחשבות למטרד מכיוון שהן מביאות בעיקר רעש ולכלוך. יונים מסוימות אף קובעות את הקן שלהן באותם המקומות שציינו מקודם.

מה זה בדיוק כיני היונים האלו?

כיני יונים, הקרויים גם קרציוני יונים, אלו כינים שמקורם ביונים. כמו הכינים שבני האדם מכירים, שמופיעים בשיער אצל ילדים קטנים לרוב, גם יונה יכולה לסבול מהופעת כינים. כינים של יונים גורמות לגירודים ולגירוי של העור בקרקפת אך גם בשאר הגוף. כיני יונים קטנות מאוד ולא ניתן להבחין בהן בעין בלתי מזוינת. 

ניתן לזהות שהכינים האלו מופיעות, כאשר אתם שמים לב לתופעות העוריות שצוינו לעיל, יחד עם הופעה תדירה של יונים בסמוך למקום המגורים שלכם. 

הדברת כיני היונים

אם אכן קיים חשש ממשי להימצאות של קרציוני יונים בסביבת המגורים שלכם, הפתרון הטוב ביותר הוא ביצוע הדברה. כיני יונים יכולות לפגוע גם בדיירי הבית אך גם בחיות מחמד, כך שמוטב לשים לב גם לתגובה שלהם.

ניתן להזמין הדברה מאתרים כמו "מדביר בשבילך", המספקים שירותי הדברה ברחבי הארץ. ההדברה היעילה ביותר מתבצעת באמצעות ריסוס. מוטב להזמין מדביר מקצועי ומנוסה, שכן טיפול עצמאי בכיני היונים יכול להוביל לתוצאה הפוכה. ריסוס עצמאי יכול לסכן את הבריאות, והרחקת קן יונים למשל, בו חושדים כאחראי עיקרי על כיני היונים, יכולה לגרום להתפשטות מהירה יותר של הקרציונים.

מה עושים אחרי ההדברה?

בוצע ריסוס בבית שלכם ואין יותר כינים של יונים? זה לא הזמן לנוח בחוסר מעש. כמו במקרה שסובלים מפשפשים בבית, אם הבית שלכם היה בעבר מקום בו יונים הפיצו את הכינים שלהם, הוא עשוי להוות קרקע כזו גם בעתיד. יונים אוהבות לחזור למקום שהן מכירות, כך שאם תבצעו הדברה בלבד, היונים יכולות לחזור להפיץ עוד כינים, מה שאתם בוודאי לא מעוניינים שיקרה.

לכן, כדי להבטיח באופן מוחלט שתוכלו להיפטר מבעיית הכינים של היונים, תצטרכו לאחר ההדברה לנקוט בשיטות שונות על מנת להרחיק את היונים. למשל, ניתן להתקין רשת נגד יונים במסתור הכביסה. אם היונים מופיעות בעיקר בחלונות או במרפסות, אפשר להציב דוקרנים מיוחדים נגד היונים, על מנת שאלו לא יתקרבו אל המרפסת או החלונות שלכם.

איך למצוא מדביר קרציונים?

אם אתם מחפשים מדביר קרציונים, כדאי לכם למצוא אחד שיודע את העבודה ויוכל להכחיד את כל הקרציונים לאחר הדברה אחת. אם יישארו קרציונים שהמדביר לא ימגר, הם עשויים להתרבות ולהטריד אתכם שוב. חפשו מדביר מנוסה, עם המלצות, שפועל באזור המגורים שלכם ומכיר את הרגלי היונים בשטח. תוכלו למצוא מדביר כזה באתר "מדביר בשבילך".