enter-article הדברת פשפשים בבית ובגינה [באחריות! מעל 20 שנות ניסיון!] מעודכן 2022 - www.madbirim4u.co.il
מדבירים » מאמרים וחדשות » הדברת פשפשים בבית ובגינה - המדריך השלם

הדברת פשפשים בבית ובגינה - המדריך השלם

החיים בצל הפשפש לא נעימים, לא במובן הספרותי ולא במובן האמיתי. אנחנו כאן כדי להילחם נגד הפשפשים.

דע את האויב

פשפשים (בני הסדרה בעלת השם המפתיע "פשפשאים") הם חרקים (פרוקי רגלים) קטנים בעלי כנפיים יחודיות, שני מחושים דקים וחד (המוסתר מתחת לגוף). למרות הדמיון הפונטי לפרעושים, אין כל קשר ביולוגי בין השנים, ובניגוד לפרעושים, פשפשים לא חיים על בעלי חיים ביתיים (כמו כלב וחתול). קיימים כמובן אלפי מינים שונים של פשפשים, כאשר רובם המוחלט לא פוגע כלל בבני האדם.

איזה נזק הפשפשים יוצרים?

הנזק העיקרי אם כן שהפשפשים גורמים לנו, מה שיכול להצריך הדברת פשפשים, הוא פגיעה בגידולים חקלאיים ונשיכה. קיימים מינים ארסיים מאוד של פשפשים (אחד מהם מצוי בנגב) המסוגלים להרוג חרק גדול מהם פי כמה. למזלנו, פשפשים אלה לא מעוניינים בבני אדם, ובכל מקרה לא היו מסוגלים לגרום נזק משמעותי לחיות גדולות כמונו.

הדברת פשפשים בחקלאות כמה מיני פשפשים (כמו פשפש הגינה או פשפש הנחל) יכולים לגרום לפגיעה בגידולים החקלאיים, למרות שמינים אחרים וטורפים של פשפשים (כמו זה שהזכרנו לעיל) משמשים דווקא כחומרי הדברה ביולוגיים בעצמם, הדברת פשפשים למען החקלאות אם תרצו. הפשפשים המזיקים מוכרים לחקלאים ולאגרונומים, ובדרך כלל גורמים לנזקים קשים בעיקר בגידולים גדולים.

עם זאת, במקרים מסוימים ונדירים עלולים גם משקי בית פרטיים (גינות נוי) להזדקק לשירותי מדבירים בגינה. במקרה זה ההדברה היא בדרך כלל על ידי פוספטים אורגאניים או גזרותיהם, ועלותה כ300 שקלים לגינה ביתית לא גדולה מידי (שטח של לא יותר מחצי דונם).

מה זה הפשפש הביתי/פשפש המיטה?

הדברת פשפשים בבית, הפשפש שאחראי יותר מכל על שמם הרע של הפשפשים הוא דווקא לא הכפרי שפוגע בגידולים, כי אם פשפש המיטה. כפי שקל להסיק מהשם, פשפש המיטה פוגע בנו בעיקר בשנתנו, אבל מצוי בסביבות גידול רבות בבית מלבד המצעים.

למעשה, פשפש המיטה מסוגל לחיות בכל מקום לח, חמים ומוגן מפני השמש. פשפש המיטה הוא אחד מהמינים המעטים הניזונים מיונקים, וזקוק למנת דם (כמו היתוש) להשלמת מעגל חייו.

פשפש המיטה הוא אחד מהמינים המעטים הניזונים מיונקים

איך פשפש המיטה עובד?

פשפש המיטה פעיל רק בלילה, מה שמתאים בדיוק לנטייתנו לאבד זמנית את ההכרה בזמנים אלו. בדומה ליתוש הפשפש מזריק חומרים מאלחשים בזמן העקיצה, כך שקשה לחוש בה. בהמשך (שוב, כמו בעקיצת יתוש) הגוף יגיב לחומרים הללו בתגובה אלרגית מקומית, שתתבטא בגרד חזק ונפיחות (קשה יותר מעקיצת יתוש).

איך נדבקים מפשפשים?

הפשפשים נדירים יחסית בארץ (עם הסתייגות מסויימת, ראה להלן). הדרך העיקרית להדבק בהם היא דרך מזרונים ישנים במצב גרוע במיוחד, או לחליפין ממטיילים שחזרו מביקורים בבתי מלון מפוקפקים ביותר בחו"ל.

יש לנו פשפשים?

למעשה הפשפש היה זן נכחד בארץ בחמשת העשורים האחרונים, אולם חוקרים בכל העולם ואף באוניברסיטה העברית בירושלים מתריעים בפני גל חזרת פשפשים בזמן האחרון.

החשד הראשון לנוכחות פשפשים אמור לעלות עם הופעת ריח לא נעים ואופייני מאוד (אנשים מבוגרים עלולים לזכור ריח אופייני זה מילדותם). רמזים נוספים היא הופעת נגעים אופייניים (דומים לעקיצות יתוש, אם כי חזקים וגדולים יותר) על כל חלקי הגוף ללא תלות בעונה ולמרות נוכחות רשת יתושים, וכמובן, מציאת נשלים ופגרים על המצעים.

מה עושים נגד פשפשים

פשפשים רגישים ביותר לאור שמש, ולכן הטיפול הראשון הוא חשיפת כל המצעים, המזרנים וכו' לאור שמש חזק למשך יום לפחות. כמו כן ניתן להשתמש בשורה של חומרי הדברה ביתיים (K-300, כ-30 שקלים למיכל).

עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים להופעת זנים עמידים לחומרי הדברה רגילים. במקרה זה מומלץ ביותר לקרא לשירותי של מדביר מקצועי, שישתמש בחומרים חזקים יותר. עלות ביקור בית על ידי מדביר לצורך הדברת פשפשים נמוכה מאוד, 190-240 שקלים לערך.  

מדוע חשוב להזמין מדביר פשפשים מקצועי?

אנחנו יכולים להשתמש בחומרים שונים נגד פשפשים, חומרים כגון ריסוס, אך אם אנחנו רוצים ליהנות משירות מקצועי ואיכותי ותוצאה ברמה גבוהה, אזי שעלינו להזמין מדביר מקצועי שמתמחה בתחום של הדברת פשפשים. יש לכך מספר סיבות:

  • סיבה ראשונה, הוא ידע לאבחן את הבעיה בצורה הרבה יותר טובה ולמצוא את כל המקומות בהם מסתתרים פשפשים בבית או בעסק.
  • סיבה שנייה, הוא ידע לספק חומרים שיוכלו לטפל בבעיה בצורה הרבה יותר מקצועית ואיכותית, לטיפול הבעיה לאורך זמן.
  • סיבה שלישית, בעזרת מדבירים מקצועיים אנחנו נוכל לטפל ביסודות הבעיה באופן כזה שהיא לא תחזור.
  • סיבה רביעית, הוא יכול לספק לנו מידע איך להתמודד להבא, לייעץ ולעזור לנו בשביל להימנע מפשפשים, במידה וזה אפשרי.
  • סיבה חמישית, בסוף, למרות העלויות זה הרבה יותר משתלם והרבה יותר פרקטי.

כמה עולה הדברת פשפשים?

בעיקרון, הדברת פשפשים בבית או בעסק, עולה בהתאם לגודל המקום ואופי הבעיה. המחירים יכולים לנוע בין 400-500 שקל ל-1500-2000 שקל. אין מחיר קבוע, מאחר וזה תלוי מאוד בגודל המקום, עומק הבעיה, זמן הנסיעה של המדביר וזמן העבודה שלו.

עוד באותו נושא

לכידת חתולים - איך עושים את זה נכון

לכידת חתולים - איך עושים את זה נכון

לכידת חתולים הוא שם של מגוון שירותים רחב מאוד, המתאימים דווקא יותר לאוהבי החתולים שבנו. בשורות הבאות נציין מהי לכידת חתולים (וגם מהי לא), כמה...

הדברת מסעדות – שאף חרק לא יפתיע אתכם

הדברת מסעדות – שאף חרק לא יפתיע אתכם

אף לא אחד מאיתנו אוהב למצוא ג'וק בצלחת של עצמו, ואף בעל מסעדה לא רוצה שלקוחותיו ימצאו כאלה. מה השיטה? הדברה. ככה עושים את זה נכון באשר לאוכל...

לוכד נחשים – איך הם עובדים

לוכד נחשים – איך הם עובדים

לכידת נחשים זוהי משימה בהחלט מורכבת. צריך לדעת הרבה מאוד דברים לפני שעוסקים בתחום. כמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם להימנע ממפגשים עם נחשים להיפגש...

הדברת תיקנים – המדריך המלא

הדברת תיקנים – המדריך המלא

מכת התיקנים שתוקפת מדי פעם את ישראל פוגעת בשגרת החיים של ישראלים רבים, אחרי שתקראו את המאמר הזה יהיה בידיכם את כל הכלים כדי להדביר אותם. ואם...

מדריך קוטל יתושים

מדריך קוטל יתושים

אם מסתכלים על הנתון לפיו כמעט 1 מתוך 10 בני אדם סובלים מעקיצות יתושים, אזי ברור מדוע תעשיית קוטלי יתושים מגלגלת קרוב ל-25 מיליון שקל בשנה. את רוב...

string(31) "categoryהדברת פשפשים"