enter-article לוכדי חתולים - שירותי לכידת חתולים [הצלת חתולים] יעיל ובטוח! מחירון - www.madbirim4u.co.il
מדבירים » מאמרים וחדשות » לכידת חתולים - איך עושים את זה נכון

לכידת חתולים - איך עושים את זה נכון

לכידת חתולים הוא שם של מגוון שירותים רחב מאוד, המתאימים דווקא יותר לאוהבי החתולים שבנו. בשורות הבאות נציין מהי לכידת חתולים (וגם מהי לא), כמה עולים שירותי הרחקת חתולים, ועוד... לכידת חתולים- מה זה לא. חשוב מאוד, לפני שנתחיל להגדיר לכידת חתולים מהי, להגדיר מה לא נכנס תחת ההגדרה של מקצוע זה, ואולי בהזדמנות זו לגרוע מעט מן הנימה השלילית שמוצמדת למונח "לכידת חתולים".

מה החוק אומר בנושא לכידת חתולים?

על פי חוק צער בעלי חיים, חל איסור מוחלט לפגוע בצורה מכוונת וחסרת תכלית בבעלי חיים בישראל. בין השאר, נכנסת תחת הגדרה זו גם לכידת חתולים (או כל בעל חיים אחר לצורך העניין) לצורך המתה או העברה למקום מרוחק. למעשה השימוש החוקי היחיד של לכידת חתולים הוא החזרה של החתול לבעליו, טיפול בחתול (הסעה לווטרינר, עיקור וכו') והעברתו לטיפול הרשויות. 

איך התהליך יכול להתבצע?

הרחקת חתולים ברשות הרבים אמורה להיעשות על ידי מחלקת התברואה של הרשות המקומית בתחומה אתם חיים. אותה מחלקת תברואה אחראית גם לטפל בחיות חסרות בית, חיות תוקפניות ו/או חיות החשודות כחולות במחלות מדבקות בין שאלה נתפסו ברשות הרבים ובין שנתפסו בצורה פרטית (על ידכם או על ידי לוכד חתולים מקצועי). שימו לב שגם כאן לא תמיד פירוש הדבר הוא גזר דין מוות, שכן מחלקת התברואה עובדת בשיתוף עם אגודת צער בעלי חיים ועמותות דומות שמטרתן מציאת בית והצלת החיות שבסיכון. 

לכידת חתולים- ההליך והעלות

לכידת חתולים על ידי לוכד מקצועי (ושימו לב כי זוהי הדרך הבטיחותית והיעילה ביותר לבצע את העבודה) מתומחרת החל מכ-200 ש"ח (עלות הביקור) ועד כ-1000 ש"ח (תוספת עלות על זמן עבודה, מיכשור וכו'). שימו לב כי המחירים משתנים כתלות בגיאוגרפיה (מסקר שערכנו המחירים גבוהים מעט יותר במרכז ובאזור יהודה בהשוואה לשאר הארץ), וחשוב מכך, כתלות בזמן העבודה. עבודה בשעות הלילה (החל מ7 בערב בדרך כלל, יום שישי החל מ2 בצהריים), בשבתות ובמועדי ישראל תעלה פי 1.5 עד פי 2.

מדוע משתלם לפנות ללוכד חתולים מקצועי? 

כמו בכל סוג של עבודה מקצועית, מומלץ לפנות ישירות לשירותי הרחקת חתולים מוסדרים, כמה שיותר מוקדם (עם התחלת ההפרעה). ניסיון לכידה עצמוני, מלבד היותו סיכון בטיחותי, הוא בדרך כלל לא יעיל, וגורם לחתול לחשוש יותר ממגע יד אדם, אוכל וכו' (ולכן הופך את עבודת הלוכד לקשה יותר ולכן יקרה יותר). 

למה אסור ללכוד חתולים לבד?

לכידת חתולים יכולה להיות דבר מאוד לא פשוט ואף מסוכן. לוכד חתולים מחזיק ברשותו ידע וכלים המאפשרים לו לבצע את התהליך בצורה מקצועית, מדויקת ואמינה. זאת בזמן שאם אנחנו ננסה לעשות זאת בעצמנו, החתול עלול לתקוף אותנו ולפגוע בנו פיזית. לוכד חתולים, בפרט איש מקצוע מנוסה בתחום, ידע באילו אמצעים וכלים להשתמש בשביל שהתהליך ייעשה בצורה מדויקת ובטוחה.  לוכדי חתולים מקצועיים מתריעים שלא לנסות להאכיל את החתול טרם הגעתם או כל ניסיונות פיתוי אחרים (אוכל הוא אחד הכלים החשובים באמתחתו של מדביר המקצועי, ולכן שימוש לא מושכל בכלי זה עלול לפגום ביעילותו בעתיד), וממליצים למעט כמה שיותר את ההתייחסות של בני הבית לחתול, גם אם הוא נראה חלוש או חולה. זמן ההגעה של שירותי לכידת חתולים מקצועית עומד על שעה עד 3-4 שעות.

איך בוחרים לוכדי חתולים?

לשמחתנו, היום אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מקומות בהם ניתן לקבל את כל המידע הרלוונטי אודות לוכדי חתולים וכן אודות חברות המתעסקות בתחום זה. על מנת לבצע תהליך בחירה נכון ומדויק, עלינו לשים לב לפרמטרים הבאים:
  • ניסיון – חשוב לבחור איש מקצוע שיש לו מספר שנים של ניסיון בתחום. כך אנחנו יכולים להיות בטוחים שהוא אכן ידע להתמודד עם סיטואציות שונות ולמצוא להן פתרון. 
  • אמינות – אנחנו יכולים למצוא דרכים שונות כיצד לברר על מידת האמינות שלו, בין אם זה באופי השירות, בין אם זה בעלויות ובין אם זה בהיבטים אחרים שקשורים לתקשורת איתו. 
  • זמינות – אם הבעיה מפריעה לנו מאוד, אזי שאנחנו צריכים לחפש לוכד חתולים שיכול להגיע אלינו בכל עת, בין אם זה בשעות אחרי זמן העבודה, סופי שבוע, חגים ועוד. חשוב שהוא יהיה מסוגל להגיע אלינו כמה שיותר מהר. 
  • מיקום – מומלץ להזמין לוכד חתולים שיכול להגיע אלינו כמה שיותר מהר, ולכן מוטב להזמין לוכד מהאזור שלנו ולא מאזורים רחוקים יותר. 
  • מה הלוכד עושה עם החתול – יהיה נכון מצידנו לברר, מה בדיוק הוא מתכוון לעשות עם החתול אחרי שהוא לוכד אותו. בהנחה ולא מדובר בחתול שלנו ואין לנו כוונה לגדל אותו, הרי שהלוכד צריך להעביר אותו לרשויות בצורה מסודרת. 
כאמור, אנחנו יכולים להיעזר במקורות מידע שונים שיספקו לנו את הפרטים הנדרשים עבור כל לוכד חתולים, וכן אנחנו יכולים להשתמש במאמרים מקצועיים בשביל לדעת כיצד לטפל בעניין בצורה נכונה למקרה. לקריאה נוספת: לקחתם חתול או כלב מהרחוב וגיליתם שכל הבית התמלא פשפשים? כל מה שאתם צריכים לדעת על פשפשים בבית ועל הדברה.

עוד באותו נושא

הדברת פשפשים בבית ובגינה - המדריך השלם

הדברת פשפשים בבית ובגינה - המדריך השלם

החיים בצל הפשפש לא נעימים, לא במובן הספרותי ולא במובן האמיתי. אנחנו כאן כדי להילחם נגד הפשפשים. דע את האויב פשפשים (בני הסדרה בעלת השם המפתיע...

הדברת מסעדות – שאף חרק לא יפתיע אתכם

הדברת מסעדות – שאף חרק לא יפתיע אתכם

אף לא אחד מאיתנו אוהב למצוא ג'וק בצלחת של עצמו, ואף בעל מסעדה לא רוצה שלקוחותיו ימצאו כאלה. מה השיטה? הדברה. ככה עושים את זה נכון באשר לאוכל...

לוכד נחשים – איך הם עובדים

לוכד נחשים – איך הם עובדים

לכידת נחשים זוהי משימה בהחלט מורכבת. צריך לדעת הרבה מאוד דברים לפני שעוסקים בתחום. כמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם להימנע ממפגשים עם נחשים להיפגש...

הדברת תיקנים – המדריך המלא

הדברת תיקנים – המדריך המלא

מכת התיקנים שתוקפת מדי פעם את ישראל פוגעת בשגרת החיים של ישראלים רבים, אחרי שתקראו את המאמר הזה יהיה בידיכם את כל הכלים כדי להדביר אותם. ואם...

מדריך קוטל יתושים

מדריך קוטל יתושים

אם מסתכלים על הנתון לפיו כמעט 1 מתוך 10 בני אדם סובלים מעקיצות יתושים, אזי ברור מדוע תעשיית קוטלי יתושים מגלגלת קרוב ל-25 מיליון שקל בשנה. את רוב...

string(31) "categoryהרחקת חתולים"